K-POP

04.12.2019 21:17
Kultúra a umenie

Autor : Marianna Hustá, ZŠ s MŠ Voderady

Späť na úvod

Čo to je:

K-pop (skratka z Korean pop) je hudobný žáner pôvodom z Kórejskej republiky, ktorý je charakteristický širokou škálou audiovizuálnych prvkov. Hoci v Južnej Kórei to zahŕňa všetky žánre „populárnej hudby“. Ako sa kórejská pop kultúra stáva stále viac globalizovaným fenoménom a získava si popularitu v mnohých kútoch sveta, umožňuje to Kórejskej republike využívať svoj sektor populárnej kultúry na prístup a preniknutie na zahraničné trhy zábavného priemyslu.

Debut:

Väčšie nahrávacie spoločnosti v Kórejskej republike ponúkajú záväzné zmluvy už 9 až 10-ročným deťom. Žiaci žijú spoločne v pevne regulovanom prostredí a veľa hodín denne trávia učením sa hudby, tanečných choreografií, cudzích jazykov a komunikačných techník kvôli rozhovorom s reportérmi a fanúšikmi. Tento „robotický“ systém trénovania je západnými médiami často kritizovaný.

Marketing:

Debut nových interpretov riadia kórejské talentové agentúry s cieľom vzbudiť očakávanie. Nováčikovia často oficiálne debutujú naživo v jednom z hlavných hudobných programov: Music Bank(KBS) ,Inkigajo (SBS)) s takzvaným „debutovým vystúpením“. Pri debutovom singli majú interpreti celkový „koncept“ (marketingový ťah), ktorý ovplyvňuje umelecké meno, oblečenie, choreografiu, chytľavé frázy a to, ako sú prezentovaní.

Tanec:

Tanec je neoddeliteľnou súčasťou K-popu. Titulné piesne sú bežne doprevádzané choreografiou, ktorá často obsahuje kľúčový tanečný pohyb, takzvaný „point dance“. Losangeleská tanečníčka a choreografka Ellen Kim hovorí: „Kórejčania naozaj chcú, aby boli súčasťou hudby aj ich fanúšikovia. Preto my, choreografi, musíme pohyby zjednodušiť.“

Móda:

K-pop ovplyvňuje aj módu, a to hlavne v Ázii, kde mladí ľudia vyhľadávajú oblečenie, kozmetické značky, účesy a doplnky, ktoré nosia K-popové hviezdy. Módne značky vyrábajú kópie oblečenia, ktoré nosia idoly. Potom čo slávny idol ukáže svoj majetok: väčšina vecí potom nie je niekoľko dní dostupná.

Fanúšikovia:

Podľa odhadov manažérov celebrít v kórejských médiách môžu mať populárne kórejské celebrity „500 až 1 000 fanúšikov sasaeng“ a každý deň ich môže aktívne sledovať asi 100 fanúšikov sasaeng. Sasaeng fanúšikovia sú často označovaní ako ženy vo veku 17 až 22 rokov a sú nútení páchať to, čo v niektorých prípadoch môže predstavovať hraničné trestné činy, aby upútali pozornosť celebrít napr. vlámanie do hotelových izieb počas ich tour, zisťovanie ich osobných údajov, rodinných príslušníkov,  proste VŠETKO!!!!!!


! KPOP nie je tak ružový ako si každý myslí !