Raňajky sú prvé jedlo po 10-hodinovom „nočnom nejedení“, kedy treba telu doplniť energiu, tekutiny, živiny potrebné pre mozgovú činnosť a vyššiu výkonnosť. Dieťa v dopoludňajších hodinách podáva najväčšie duševné výkony. Ak hladuje, je podráždené a nesústredené. Bolesti hlavy a malátnosť sú výsledkom aj nedostatočného prijímania tekutín. Ponuku jedál je dobre vekom rozširovať. Dospelý človek si na novú potravinu zvykne po 3-5 pokusoch, dieťa však potrebuje často aj 10-15 pokusov, kým si novú potravinu obľúbi. Aj toto bolo jedným z našich cieľov v aktivite "zdravá desiata". Žiaci 3.A a 2.C si priniesli „zdravú desiatu“. Diskutovali sme o tom, čo je – nie je vhodné na desiatu a prečo. Zároveň sme si na ochutnávku pripravili zdravé, ovocnozeleninové taniere. Niektorí žiaci desiatu nemali a veľa žiakov neraňajkuje. So žiakmi sme rozoberali, prečo sú raňajky dôležité, aké sú ich ranné stravovacie návyky a čo obľubujú raňajkovať. Tým, že žiaci videli desiatu pripravenú na rôzne spôsoby a spoznali nové typy jedál, ktoré sú vhodné na desiatu, dostali chuť aj na jedlá nové, nepoznané a doteraz neochutnané. Aj takýmito aktivitami môžeme prispieť k zlepšeniu stravovacích návykov žiakov mladšieho školského veku.