Súkromné gymnázium Life Academy
Autor : Martina Strenková, Súkromná spojená škola Rovná, ul. Poprad
Gymnázium
Vyučovanie je realizované väčšinou v deväťdesiatminútových vyučovacích blokoch. Súčasťou vzdelávania je práca so životnými zručnosťami. V učebných plánoch školy je dvakrát v týždni zaradená špecifická vyučovacia hodina – komunikačná výchova.
Základnými východiskami inovačného vzdelávania sú Vysoko efektívne učenie, projektové vyučovanie a kooperatívne učenie. V školskom roku 2012/2013 sa v škole začal realizovať projekt iPady na vyučovaní.
Vyvrcholením celoročnej práce študentov je prezentácia celoročných projektov na zvolenú tému. Časť tejto prezentácie, ktorá sa realizuje pred ostatnými študentmi, učiteľmi a rodičmi, je v anglickom jazyku.
Výstupom je formovanie žiaka aktívneho, schopného samostatného myslenia, schopného orientovať sa v množstve poznatkov okolitého sveta, vedieť ich prehodnocovať a majstrovsky aplikovať v praxi.
Filozofia školy vychádza z potrieb formovať človeka aktívneho, schopného samostatného myslenia, schopného orientovať sa v množstve poznatkov okolitého sveta, vedieť ich prehodnocovať a majstrovsky aplikovať v praxi, človeka schopného tímovej práce, tiež človeka zodpovedného v boji proti negatívnym javom doby a budovaní lepšieho sveta, lepšieho života.
Odlišnosti inovatívnej školy od školy klasickej predstavuje filozofia školy, tvorba učebných plánov, uplatňovanie nových metód a organizačných foriem výchovno–vzdelávacej práce, organizačná štruktúra školy, hodnotenie žiakov, materiálno–technické vybavenie školy, budovanie partnerského vzťahu medzi učiteľom a žiakom, vytváranie nových vzťahov školy a rodiny.
Vyučovací proces
Vyučovací proces je zabezpečovaný internými kvalifikovanými učiteľmi, anglickými lektormi a externými učiteľmi. Väčšina učiteľov absolvovala metodické tréningy pre inovačné vyučovanie – Vysoko efektívne učenie / Integrovné tematické vyučovanie (VEU/ITV), tréning facilitácie, tréningy kooperatívneho riešenia konfliktov, IKT, tréning mediálnej výchovy a tréning akademickej debaty. V škole pôsobí výchovná poradkyňa, ktorá je zároveň aj školskou psychologičkou.
Anglický, nemecký a španielsky
Anglický jazyk sa učí ako ďalší vyučovací jazyk. V anglickom jazyku sú v súčasnosti vyučované predmety biológia, umenie a kultúra a dejepis. Druhý cudzí jazyk – vyučuje sa jeden z uvedených jazykov: nemecký, španielsky. Podľa potreby a možností školy sa vyučujú aj ďalšie cudzie jazyky.
Dlhodobý cieľ
Gymnázium má za dlhodobý cieľ zabezpečenie humánneho a demokratického systému vzdelávania s uplatňovaním inovačných postupov, metód a stratégií na rozvoj osobnosti žiaka, tvorivosti a komunikačných zručností, prosociálnosti a empatie so zachovaním zdravého fyzického, psychického a sociálneho vývinu žiaka.