3795 K Klientsky manažér pošty
Autor : Lukáš Sihelský, SOŠ IT, Tajovského, Banská Bystrica
Žiak počas štúdia zvládne činnosti poštovej prevádzky, peňažnej a pokladničnej služby, činnosti Poštovej banky, a. s. a mnohých ďalších...
Študium v odbore klientsky manažér pošty
Žiak porozumie princípom ekonomiky, manažmentu podniku, marketingu, bankovníctva a poštových služieb. Zvládne základy fungovania trhovej ekonomiky, podnikania a účtovníctva. Osvojí si technologické postupy a získa praktické zručnosti, ktoré sú nevyhnutné pri jednotlivých úkonoch poštovej a obstarávateľskej činnosti.
Spozná produkty Poštovej banky a naučí sa pracovné postupy, ktoré sa využívajú pri poskytovaní služieb vo všetkých komerčných bankách. V priebehu štúdia sa naučí získavať, analyzovať, využívať odborné a prevádzkovo-ekonomické informácie a pracovať na ekonomickom softvéri. Osvojí si administratívne a kancelárske práce s využitím počítačovej techniky a programov.
Zvládne základy logistiky a zasielateľstva. Dokáže tiež obsluhovať mechanizačné prostriedky, ktoré sa používajú pri spracovaní poštových zásielok. Osvojí si zásady starostlivosti o klienta pri poskytovaní poštových a bankových služieb.
Prvý pilier - odborné teoretické vyučovanie:
Žiaci získajú kvalitné teoretické vedomosti z oblasti poštových a bankových činností. Naučia sa tu zásady prijímania, prepravy a dodávania poštových zásielok, poštových poukazov, riešenia reklamácií, obstarávateľské činnosti pre zmluvných partnerov SP, a. s., zásady vyplácania dôchodkov, vedenia pokladničnej služby a všetky činnosti Poštovej banky, a. s.
Žiaci sa tiež oboznamujú s vývojom ľudskej spoločnosti, so základnými princípmi etiky, so zásadami spoločenského správania ako aj s doplnkovými činnosťami pre štátny a súkromný sektor, ekonomiky, účtovníctva, hospodárskej geografie a spoločenskej komunikácie. Osvojujú si základy matematiky a informatiky, ktoré sú nevyhnutné pre výkon povolania.
Druhý pilier - odborné praktické vyučovanie:
Praktické vyučovanie je organizované formou odborného výcviku v špecializovanej dielni praktického vyučovania (cvičná pošta) vo všetkých ročníkoch a na pracoviskách zamestnávateľa. Žiaci, ktorí sa vzdelávajú v systéme duálneho vzdelávania, sú od druhého ročníka zapojení priamo do pracovného procesu na certifikovaných pracoviskách pôšt pod vedením vyškolených inštruktorov.
V rámci odborného výcviku žiaci získavajú teoretické a praktické zručnosti na úseku styku so zákazníkom a spoločenskej komunikácie, získavajú, analyzujú a využívajú odborné prevádzkovo – ekonomické informácie na riešenie úloh v činnosti podniku zaoberajúceho sa podnikaním v poštovej prevádzke a v bankových službách, obsluhujú kancelársku a výpočtovú techniku, používajú mechanizačné prostriedky pri spracovaní zásielok. Spracovávajú reálne úlohy a situácie, elektronicky komunikujú, evidujú, triedia a uchovávajú informácie, zabezpečujú ich ochranu pred znehodnotením a zmanipulovaním, stávajú sa mediálne gramotní.
Veľký dôraz sa kladie na rozvoj osobnosti žiaka, na formovanie jeho osobnostných a profesionálnych vlastností, postojov a hodnotovej orientácie.