Profil školy

Profil školy

Stredná odborná škola Jána Antonína Baťu, Námestie SNP, Partizánske, Nám. SNP 5, 95823 Partizánske

Späť na školu

História školy

Naša škola má v meste Partizánske svoju tradíciu. Pripravuje odborníkov už od roku 1939, keď škola fungovala pod názvom Baťova škola práce, v roku 1948 bola premenovaná na Podnikovú školu práce, v roku 1960 vzniklo Odborné učilište pri ZDA, n. p. Partizánske, v roku 1979 sa premenovalo na Stredné odborné učilište obuvnícke, v roku 1992 zostalo bez prívlastku, len Stredné odborné učilište, pričom sa v roku 1995 stalo súčasťou Stredného odborného učilišťa aj Učilište pre žiakov, ktorí nemali úspešne ukončenú základnú školu. V roku 2004 došlo k spojeniu Stredného odborného učilišťa, Učilišťa, Strednej priemyselnej školy a Obchodnej akadémie do jednej školy s názvom Spojená škola, Námestie SNP 5, 958 23 Partizánske, s organizačnými zložkami Stredné odborné učilište, Učilište, Stredná priemyselná škola, Obchodná akadémia. Od 1.septembra 2008 nesie škola názov Spojená škola, Námestie SNP 5, 958 23 Partizánske s organizačnými zložkami Stredná odborná škola, Stredná priemyselná škola a Obchodná akadémia. Od 1.9. 2016 nesie škola názov Stredná odborná škola. Od 1.9. 2018 nesie škola názov Stredná odborná škola Jána Antonína Baťu, Námestie SNP 5, 958 01 Partizánske.

Ciele a poslanie výchovy a vzdelávania

Poslaním našej školy nie je len odovzdávať vedomosti a pripravovať našich žiakov na povolanie a získanie prvej kvalifikácie, ale aj formovať u mladých ľudí ich postoje, viesť ich k dodržiavaniu etických a ľudských princípov. Škola sa stane otvorenou inštitúciou pre rodičov, sociálnych partnerov a širokú verejnosť s ponukou rôznej vzdelávacej a spoločenskej činnosti.

Naša škola má nielen vzdelávať, ale aj vychovávať. Naše ciele v systéme výchovy a vzdelávania spočívajú v cieľavedomom a systematickom rozvoji poznávacích schopností, emocionálnej zrelosti žiaka, motivácie k sústavnému zdokonaľovaniu sa, prosocionálneho správania, etiky, sebaregulácie ako vyjadrenia schopnosti prevziať zodpovednosť za seba a svoj rozvoj a tvorivosť.

Ciele výchovy a vzdelávania orientované na vytváranie predpokladov celoživotného vzdelávania sú zamerané na:

Posilnenie výchovnej funkcie školy so zámerom:   

  • umožniť všetkým žiakom prístup ku kvalitnému záujmovému vzdelávaniu a voľnočasovým aktivitám, a podchytenie nadaných a talentovaných jedincov,
  • vytvárať motiváciu k učeniu, ktorá žiakom umožní pokračovať nielen v ďalšom vzdelávaní, ale aj v kultivovaní a rozvoji vlastnej osobnosti, 
  • podporovať špecifické záujmy, schopnosti a nadania žiakov,
  • formovať ucelený názor na svet a vzťah k životnému prostrediu, 
  • vytvárať vzťah k základným ľudským hodnotám ako je úcta a dôvera, sloboda a zodpovednosť, spolupráca a kooperácia, komunikácia a tolerancia,
  • poskytovať čo najväčšie množstvo príležitostí, podnetov a možností v oblasti záujmovej činnosti,
  • poskytovať pre žiakov a širokú verejnosť ponuku vzdelávacích služieb vo voľnom čase,

Realizáciu stratégie rozvoja školy s dôrazom na:

  • prípravu a tvorbu vlastných školských vzdelávacích programov s cieľom:
  • uplatňovať nové metódy a formy vyučovania zavádzaním aktívneho učenia, realizáciou medzipredmetovej integrácie, propagáciou a zavádzaním projektového, programového vyučovania a e-learningu,
  • zabezpečiť kvalitné vyučovanie cudzieho jazyka vytvorením jazykového laboratóriá /laboratórií/, získania kvalifikovaných učiteľov pre výučbu cudzích jazykov hlavne do budúcnosti, a zabezpečením dostupných podmienok pre výučbu cudzieho jazyka v zahraničí,
  • skvalitniť výučbu informačných a komunikačných technológií zabezpečením špeciálnej učebne a softwarového vybavenia, podporovaním ďalšieho vzdelávania učiteľov v oblasti informačných technológií, s prihliadnutím na rýchly a neustály rozvoj v tejto oblasti, 
  • zohľadniť potreby a individuálne možnosti žiakov pri dosahovaní cieľov v študijnom odbore biotechnológia a farmakológia, 
  • zabezpečiť variabilitu a individualizáciu výučby,
  • rozvíjať špecifické záujmy žiakov,
  • vytvárať priaznivé sociálne, emocionálne a pracovne prostredie v teoretickom a praktickom vyučovaní,
  • zavádzať progresívne zmeny v hodnotení žiakov realizáciou priebežnej diagnostiky,
  • zachovávať prirodzené heterogénne skupiny vo vzdelávaní.
  • posilnenie úlohy a motivácie učiteľov, ich profesijný a osobný rozvoj s cieľom:
  • rozvíjať a posilňovať kvalitný pedagogický zbor jeho stabilizáciou,
  • podporovať a zabezpečovať ďalší odborný rozvoj a vzdelávanie učiteľov,
  • rozvíjať hodnotenie a sebahodnotenie vlastnej práce a dosiahnutých výsledkov.
  • podporu talentu, osobnosti a záujmu každého žiaka s cieľom:
  • rozvíjať edukačný proces na báze skvalitňovania vzťahov medzi učiteľom - žiakom – rodičom,
  • rozvíjať tímovú spoluprácu medzi žiakmi budovaním prostredia tolerancie a radosti z úspechov,
  • vytvárať prostredie školy založené na tvorivo-humánnom a poznatkovo-hodnotovom prístupe k vzdelávaniu s dôrazom na aktivitu a slobodu osobnosti žiaka,
  • odstraňovať prejavy šikanovania, diskriminácie, násilia, xenofóbie, rasizmu a intolerancie v súlade s Chartou základných ľudských práva slobôd,
  • viesť žiakov k zmysluplnej komunikácii a vyjadreniu svojho názoru,
  • zapájať sa do projektov zameraných nielen na rozvoj školy, ale aj na osvojenie si takých vedomostí, zručností a kompetencií, ktoré žiakom prispejú k ich uplatneniu sa na trhu práce na Slovensku a v krajinách Európskej únie a k motivácii pre celoživotné vzdelávanie sa,
  • nadväzovať spoluprácu s rôznymi školami a podnikmi doma a v zahraničí,
  • presadzovať zdravý životný štýl,
  • vytvárať širokú ponuku športových, záujmových a voľnočasových aktivít,
  • vytvárať fungujúci a motivačný systém merania výsledkov vzdelávania.
  • skvalitnenie spolupráce so sociálnymi partnermi, verejnosťou a ostatnými školami na princípe partnerstva s cieľom:
  • zapojiť rodičov do procesu školy najmä v oblasti záujmového vzdelávania a voľnočasových aktivít,
  • podporovať spoluprácu s rodičmi pri príprave a tvorbe školského vzdelávacieho programu,
  • aktívne zapájať zamestnávateľov do tvorby školských vzdelávacích programov, rozvoja záujmového vzdelávania, skvalitňovania výchovno-vzdelávacieho procesu a praxe,
  • spolupracovať so zriaďovateľom na koncepciách rozvoja odborného vzdelávania a prípravy a politiky zamestnanosti v Partizánskom a celom regióne,
  • spolupracovať s podnikmi, ktoré zamestnávajú a potrebujú pracujúcich s odbornými zameraniami, na ktoré sú žiaci pripravovaní v našej škole,
  • vytvárať spoluprácu so školami doma a v zahraničí a vymieňať si vzájomne skúsenosti a poznatky,
  • rozvíjať kontakty s vysokými školami, na ktorých absolventi našej školy môžu pokračovať v štúdiu, za účelom dobrej informovanosti o požiadavkách kladených na budúcich študentov, 
  • rozvíjať spoluprácu s nadáciami, rôznymi organizáciami a účelovo zameranými útvarmi na zabezpečenie potrieb žiakov.
  • zlepšenie estetického prostredia budovy školy a najbližšieho okolia s cieľom:
  • zlepšiť prostredie v triedach a spoločných priestoroch školy,
  • zrekonštruovať odbornú učebňu pre praktickú prípravu žiakov,
  • vybudovať viacúčelové športové ihrisko,
  • zriadiť kultúrno-spoločenskú miestnosť pre návštevy rodičov a ďalších sociálnych partnerov,
  • zrekonštruovať hygienické priestory školy,
  • upraviť vybrané triedy na rozšírenie doplnkových činnosti školy vzhľadom na realizáciu kurzov pre učiteľov, žiakov a širokú verejnosť, zabezpečenie školení a iných vzdelávacích akcií,
  • využiť materiálno-technický a ľudský potenciál pre získanie doplnkových finančných zdrojov, reagovať na vypísané granty a projekty,
  • pravidelne sa starať o úpravu interiéru a exteriéru školy.

Silnými stránkami školy na skvalitnenie a rozvoj výchovno-vzdelávacieho procesu sú:

  • komplexnosť školy a jej poloha (škola, stravovacie zariadenie, telocvičňa, posilňovňa, vlastné dielne),
  • kvalita a skúsenosť pedagogických zamestnancov,
  • široké spektrum študijných a učebných odborov vrátane odborov pre nadstavbové štúdium,
  • individuálny prístup k žiakom so ŠVVP s osobitným dôrazom na žiakov individuálne integrovaných v bežných triedach,
  • dobrá psychosociálna klíma v kolektíve žiakov a zamestnancov školy,
  • dobré vybavenie štandardných a odborných učební, kabinetov, dielní, reštaurácie Educa (mnohé učebne sú využívané v čase mimo vyučovania na záujmové krúžky),
  • zabezpečenie odborného výcviku a odbornej praxe v školskej jedálni, v reštaurácii Educa a u zamestnávateľov v rámci regiónu,
  • pestovanie zdravého životného štýlu, škola je zapojená do projektu Škola podporujúca zdravie,
  • v rámci projektu Otvorená škola sa škola otvára širokej verejnosti, spolupracuje s inými školami, úradmi, bankami, podnikateľskými subjektmi a hlavne s rodičovskou verejnosťou,
  • široko rozvinutá sieť mimo vyučovacích aktivít školy a vysoké percento zapojených žiakov do záujmovej a krúžkovej činnosti,
  • funkčné orgány školy, ktoré s vedením školy aktívne spolupracujú – rada školy, rodičovské rady, žiacke rady, odborová organizácia,
  • dobrá spolupráca so zriaďovateľom, KŠÚ, ŠIC, ŠPÚ, ŠIOV a MPC v Trenčíne a v Bratislave.


Partneri Strednej odbornej školy v Partizánskom



Fotogaléria k článku