Finančná gramotnosť - vyhodnotenie
18.12.2024 18:47
Spoločnosť
Autor : Gabriela Pellová, ZŠ Bernolákova 16, Košice
V rámci aktivít realizovaných v 3.- 4. ročníku mali žiaci možnosť spoznať rôzne druhy mincí, ktorými sa platilo v minulosti, ale aj rôzne spôsoby, výhody, nevýhody výmenného obchodu. Vlastnými slovami zdôvodňovali voľbu a vhodnosť či nevýhodu výmeny vybraných komodít. Určovali približnú i skutočnú výšku finančného vyjadrenia hodnoty vecí a na základe toho prijímali nákupné rozhodnutia. Vlastnými slovami zdôvodňovali voľbu nákupu, porovnávali cenové relácie výrobkov v rôznych typoch obchodov, počítali celkovú sumu za nákup. Žiaci mali možnosť vybrať a stanoviť si priority v používaní vlastných peňazí, ako aj navrhnúť možné alternatívy riešenia situácií, s ktorými sa stretávajú v reálnom živote – cieľom bolo vysvetliť žiakom systém cenových relácií v rôznych obchodoch a nasmerovať ich na zodpovedné rozhodovanie pri nákupe.